Tijdens dit thema stonden onze kleuters stil bij wat ze allemaal al kunnen. En dat is al heel wat! We maakten een overzicht van wat we kunnen en niet kunnen. Sommige dingen leren we naarmate we groter worden, maar andere dingen kunnen we nu al leren!
Dagelijks kregen onze kleuters een nieuwe uitdaging voorgeschoteld.
Zo oefenden we heel wat dingen:
- Jas zelfstandig dichtritsen. Kan je dit? Dan komt het symbool op ‘het jassendiploma’ van Pompom.
- Iets gedetailleerd beschrijven aan de hand van het babbelspel.
- Patronen maken volgens het [AB]- en [ABC]-kenmerk (als het moeilijker mocht zijn). Patronen kan je vormen met kleuren, maar ook met voorwerpen! ‘vork, lepel, vork, lepel,…’
- De naam leren puzzelen en schrijven.
- De gekende beginklanken ordenen. Wat hoort bij welke klank?
- Knip- en schrijfvaardigheden oefenen via lijnen.
- Bouwen aan de hand van een stappenplan.
- Raamfiguren oefenen met elastiekjes
- Het verhaal “Molletje houdt vol” in eigen woorden kunnen navertellen. Een verhaal over een mol die ook dagelijks een nieuwe uitdaging aangaat om in “Het Grote Mollenboek” te komen.
- …..
Wat kunnen onze kleuters al veel!