Het  thema “Flits, op de foto” zit er op! We leerden het beroep van de fotograaf beter kennen. Het thema werd meteen goed gestart. We mochten zélf op de foto, de schoolfotograaf kwam langs.

In onze klas gingen we actief aan de slag met foto’s:

  • We bekeken de meegebrachte foto’s. Ideaal moment om te werken aan de spreek- en luistervaardigheden.
  • We toverden onze poppenhoek om tot een echte fotostudio. In de winkelhoek kon je foto’s, fotoalbums en fotokaders kopen.
  • We leerden foto’s maken op de iPad aan de hand van een stappenplan. We kregen ook foto-opdrachten: ik maak een foto van mezelf, ik maak een foto van Pompom, ik maak een foto met de juf of meester,… Wat kunnen onze kleuters al goed omgaan met de iPad.
  • We luisterden naar het verhaal “Ik zou wel een kindje lusten” en maakten hier ons eigen foto-verhaal van.
  • We oefenden de ruimtebegrippen in aan de hand van een foto. Waar staat het meisje? Waar staat de doos? We oefenden dit zelf ook met concreet materiaal.
  • We bouwden fototoestellen uit clics aan de hand van een stappenplan.
  • We schilderden een zelfportret.
  • We deden Krullebol (schrijfdans) met juf Sally. We maakten kennis met Meneertje Vierhoek. We maakten er een fototoestel van!
  • We bewerkten foto’s van de juffen met plasticine: ze kregen een bril, een hoedje,… en sommige zelf een baard. Dat was grappig!
  • We schreven opnieuw BLOS-post. “Samen op de foto. Met jou heb ik echt een KLIK!”
  • We deden nog zoveel meer!

Geniet mee van enkele sfeerbeelden…