In onze Berenklas zit er plots een kleine verdrietige muis!
Ze wil haar appel in haar holletje stoppen, maar dat lukt haar niet. Hoe de beren ook proberen, het lukt hen ook niet. We gaan samen met muis bij de andere dieren op zoek naar een nieuw holletjeā¦
We zochten aan de ontdektafel uit wat past en niet past. Het gaatje is ofwel te groot of te klein. Weer 2 nieuwe begrippen bij!
Ook in de zandbak gingen we uitzoeken uit welke gaatjes zand kunnen.
We werkten op de logische volgorde van de appel en zochten uit waarom muis haar appel aan het einde van het verhaal wel in haar holletje ging.
Wie even wat rust wou kon naar het verhaal luisteren op de computer.
We maakten in onze klas verschillende holletjes. De boekenhoek werd het huis van de mol. Niet gemakkelijk in boekjes kijken als je niet zo goed kan zien, maar wel heel cool!
Op het krijtbord oefenden we op rondjes tekenen en aan de knutseltafel prikten we holletjes. We maakten ook een muisje uit klei.
We probeerde te bewegen als een beer met grote stappen of werden piepkleine muisjes
En de bouwhoek werd er druk gebouwd aan een nieuw holletje voor muis.
We oefenden verder op sorteren volgens de kleuren en het maken van patronen.
Aan het einde van het thema konden we aan de verteltafel het verhaal naspelen met de knuffels en attributen. Wat konden ze het verhaal goed vertellen! Weer een fiere juf!