Dit thema stond in teken van de verschillende boerderijdieren te leren kennen en eens te onderzoeken welke producten er allemaal afkomstig zijn van een bepaald boerderijdier.
De eerste week zijn we rustig begonnen door zowel in de kring als zelfstandig te brainstormen over wat er in ons opkomt als we aan het woord ‘boerderij’ denken. Al snel werden alle boerderijdieren, de boer(in), de tractor en nog allemaal andere themawoorden aangehaald. Over de boerderijdieren was er het meeste enthousiasme dus gingen we de gehele 2 weken elke dag met een ander boerderijdier aan de slag. We leerden elk dier kennen door er een waarneming over te doen, deze zelf te knutselen en/of te schilderen en zelfs samen op de Ipad allerlei nuttige informatie erover op te zoeken.
Tijdens de tweede week was er zelfs bezoek van een bepaald boerderijdier of beter gezegd de jongen ervan want er waren namelijk kuikens in onze klas. We waren door het dolle heen en al snel wandelden de kuikens doorheen onze kring en konden we eens goed kijken naar de verschillende lichaamsdelen en wat de kuikens al gemeenschappelijk hadden met zowel de kip als de haan. Wat er opviel na een grondige waarneming was het feit dat sommige lichaamsdelen die we bij de kip of de haan zagen dat deze nog niet zichtbaar waren bij de kuikens.
Deze 2 weken vol met boerderijpret werd afgesloten met een fijn paasontbijt samen met de ouders en grootouders. De kapoenen genoten er zichtbaar van.