Deze week stond in de eerste graad van de basisschool helemaal in het teken van “Tijd”! Van maandag tot vrijdag gingen de kinderen aan de slag met allerlei opdrachten, werkvormen en activiteiten die hen niet alleen veel over tijd leerden, maar hen ook hielpen om zelfstandig te werken en goed samen te werken met hun schoudermaatje. De leerlingen kregen de kans om op verschillende manieren met het onderwerp tijd bezig te zijn. We begonnen met interactieve werkvormen waarin de kinderen zelf ontdekkingen deden over de klok, de dagen van de week en hoe ze tijd kunnen indelen. Of het nu ging om het lezen van klokken, het invullen van tijdschema’s of het ontdekken van tijdsverschillen, er was altijd ruimte voor nieuwsgierigheid en verkenning. Tijdens deze projectweek ontdekten de leerlingen hoe tijd op veel verschillende manieren een rol speelt in ons dagelijks leven. Het was prachtig om te zien hoe ze op een andere manier naar tijd begonnen te kijken en hoe ze de opgedane kennis toepasten in hun dagelijks leven.